11 клас.Українська література


Григір Тютюнник

Новела.  Повторення. 11 клас

Екранізація новели "Три зозулі з поклоном"



Літературний процес 1941 - 1945рр.

Завдання 1.
Познайомтесь із матеріалами, розміщеними в рубриці.
Завдання 2.
У робочому зошиті заповніть таблицю з такими рубриками:
письменник, його місце у літературному процесі під час війни (евакуація, участь у воєнних діях: у яких військах воював, полон, боротьба у лавах УПА, полон тощо), тема війни у творчому доробку або твори (їх тема, жанр), написані на основі власного життєвого воєнного досвіду. Таблицю доповнити матеріалами підручника.
Зауважте! У зведеній таблиці повинно бути зазначено:
Друга світова війна і участь у ній українських письменників (О.Гончар, М.Стельмах, А.Малишко та ін.), їхня трагічна загибель у боротьбі з фашистами (К.Герасименко, О.Ольжич, О.Теліга, М.Трублаїні та ін.).
Активізація патріотичної тематики, героїчного пафосу (“Слово про рідну матір” М.Рильського, цикл “Україно моя” А.Малишка), філософські мотиви в поезії (“Похорон друга” П.Тичини).
Засилля соцреалізму в мистецтві повоєнного періоду. Продовження репресій проти українських письменників: О.Довженка, Ю.Яновського, М.Рильського, В.Сосюри та ін.
Збагачення літератури новими жанрами (кіноповісті О.Довженка, “Мисливські усмішки” Остапа Вишні).
Українська література в еміграції. Проголошення гасла “Творення великої літератури”. Організація  МУР (Мистецький український дух). Активізація в післявоєнний період творчості І.Багряного, У.Самчука, В.Барки, Є.Маланюка та інших письменників. Їхня публіцистична діяльність.
Відображення Другої світової війни в творчості українських письменників (О. Довженка, О.Гончара, П. Загребельного), її співзвучність із антивоєнними творами світової літератури.


Вивчаємо драматургію 20 - 30 рр ХХ століття

Додаткові матеріали для ознайомлення дивимося нижче.
ПРАЦЮЄМО разом.

Розвиток прози 20-30 рр ХХ століття

Володимир Сосюра

Документальний фільм із серії "Гра долі" про В. Сосюру "Так ніхто не кохав"



Вчимося працювати разом! 

Як підсумок до вивчення теми "Поезія 20-30 рр ХХ століття", пропоную створити колективну презентацію: інструкції ви знайдете, якщо перейдете за посиланням "Українські митці "розстріляного відродження""

До вивчення творчості київських неокласиків

Микола Зеров у літературній дискусії

Вивчаємо творчість Павла Тичини

Саме за цим посиланням ви знайдете цікаві біографічні матеріали і не тільки про творця "Сонячних кларнет"
Про те, як поезія стала романсом. Павло Тичина і Г. Верьовка. Читайте статтю у газеті "Кримська світлиця"
А  тут і сам романс:


"Поезія - це завжди неповторність,

якийсь безсмертний дотик до душі..." 

                                                                   Ліна Василівна Костенко

Шановні учні, читачі блогу!
"Людина, що любить поезію, не може бути некрасивою" 
Пропонуємо вашій увазі приклади відеопоезій, створених за неперевершеною лірикою Ліни Костенко, учнями 11 класу Запорізької ЗОШ № 75

Робота Усачової Анни



Робота Зубка Дмитра



До вивчення життєвого та творчого шляху 

Олеся Гончара 

       Презентація  "Розвиток прози ІІ пол. ХХ ст.            Життєвий та творчий шлях  Олеся Гончара"  


До вивчення роману П. Загребельного "Диво"

Презентація 

"Софія Київська - шедевр східнослов"янського мистецтва ХІ ст."  

Відео до вивчення творчості П.А. Загребельного


Документальний фільм про П. Загребельного "Сонет 29"

До вивчення теми "Епоха "шістдесятників" в українській літературі"

Презентація "Пісенна творчість Дмитра Павличка"  

До вивчення теми  "Розвиток  літературного  процесу на Західній Україні  та в українській діаспорі" Презентація учня 11 А класу Солодкого Валерія "Твори на історичну тематику в літературі Західної України та діаспори: Богдан Лепкий, Катря Гринивичева, Юліан Опільський"


Презентація "Огляд життєвого і творчого шляху Тодося Осьмачки"
  

Художній фільм за романом І. Багряного  "Тигролови"

До вивчення теми "Розвиток драматургії та театру"




До вивчення творчості Леся Курбаса